Volkswagen, İtibarını Kurtarmak İçin 2019’da Logosunu Yenileyecek

Yazar: zekai Okunma sayısı: 570 Yayınlanma tarihi 03 Mar 2019 Yorum: 0

Geçtiğimiz nisan ayında Alman otomobil üreticisi Volkswagen‘in logosunu yenileyeceği haberini sizlerle paylaşmıştık. Volkswagen CMO’su Jochen Sengpiehl bu logo değişimi ile ilgili olarak o zaman yaptığı açıklamada, markanın mevcut logosunun “aşırı Alman” olduğunu ve marka iyi bir durumda olmadığı için yeniden markalaşma sürecine gittiklerini itiraf etmişti. Şimdi ise bu logo değişikliğiyle ilgili olarak yeni detaylar gün yüzüne çıktı.

Volkswagen, Elektrikli Araçlar Doğrultusunda Logosunu Yeniliyor

Design Taxi tarafından paylaşılan habere göre, Volkswagen yeni logosunu 2019 ilkbaharına kadar duyuracak. Bununla birlikte kısa bir süre içinde, Alman otomotiv şirketi, 40 küresel ajansla sözleşmelerini feshedecek ve sadece üç ajansla çalışacak. Belirtilene göre WPP, şirketin Kuzey Amerika’daki yaratıcı işlerini devralacak; Omnicom Group, Avrupa ve Güney Amerika’daki markalaşmayı yönetecek; Cheil ise şirketin Çin’deki imaj çalışmalarını idare edecek.

Önümüzdeki yıl bu üç yaratıcı ajansın, “Volkswagen I.D.” elektrikli araçlarının ve sekizinci nesil Volkswagen Golf’ün popülaritesini arttırması bekleniyor. Bununla birlikte bu üç ajans, Volkswagen markası için yapılan film ya da reklamların sayısını 5 kat artırmanın yanı sıra, 2020 yılı itibarıyla pazarlama verimliliğini yaklaşık olarak %30 oranında artırmakla görevlendirildiler.

Volkswagen ID: Golf’ün Otonom ve Elektrikli Veliahtı

Volkswagen’in logosunda yapılacak olan bu değişim, 2012 yılından beri markanın logosunda yapılan ilk değişiklik olacak. 2012 yılında yapılan yenilemede, “VW” logosuna üç boyutlu ve daha parlak bir görünüm kazandırılmıştı.

Aynı zamanda ilgili bir haberde, Volkswagen otomotiv grubunun bir parçası olan Audi’nin de ikonik dört halkalı logosunu yeniden tasarladığı iddia edildi. Bunun kanıtı olarak da markanın ekim ayında kayda geçirdiği bir dizi ticari marka gösterildi.

Yorumlar
Yorum yap